allianka -
Jo,
Så nu är man alltså på plats. Drog mig ner under måndagen med min vapendragare Johannes. Hur jag skulle fått upp alla möbler och inte drabbats utav panik den första dagen utom honom är för mig ett mysterium! Tack jojje!
 
Jag har hunnit med att testa ölen här nere. De har nämligen lokalbryggt öl. Nom nom! Sedan är jag galet impad över hur allt ser ut här. Gamla byggnader och kullersten så långt ögat kan nå! Massor utav små butiker, och håll i hatten nu, men jag tror att när det gäller antalet frisörsalonger så slår Lund Nypan med hästlängder! Det finns banne mig en salong på varje hörn. Så bara för det ska jag passa på att klippa mig idag klockan två, fixa till den dör tabben som allas vår Steffi lyckades fixa! Ska bli människa igen! 
 
Så till mitt boende. Jag bor alltså i en korridor, så jag delar kök och badrum och så med de andra som bor i huset. Förutom min fobi om att andra ska höra när man går på toa, så kommer det säkert att funka bra. jag har ett jättefint litet rum som är lika brett som det är högt. Funderade på att skaffa en taklampa, men insåg att jag inte var 3,5m lång, så jag skulle aaaldrig få upp den!  Men som sagt, högt i tak, ett stort gammalt fönster och trägolv. Har ett litet handfat på rummet också, så jag kan i alla fall borsta tänderna ifred. 
 
Under gårdagen kom Jessica hit och hälsade på, hon är iofs på väg hit idag med. Skönt med lite folk man känner såhär de första dagarna, så jag slipper känna mig som en alien. Igår gick jag och jessica och träffade Jessicas kompis Elin som tydligen pluggar här. En galet skön brud som visade sig bo våningen under mig. Världen är allt bra liten ibland! 
 
Staden är sådär söt som vissa städer är. På min gata där jag bor har jag allt från 10 små matställen till pubar och runt hörnet ligger den vackra domkyrkan. Jag tror inte man kan bo mer centralt ön såhär i alla fall! + i kanten för det! Hoppas bara på att få behålla mitt rum nu! 
 
Finns så mycket jag vill visa folk, så många jag önskar var här med mig! Men Malin, jag har (på en och samma gata) hittat en ostbutik (!!!) och en konfektyraffär á la pippi-style! allt ligger i små glasbrukar och det är kvinnan i butiken som plockar åt en. Till Mia har jag hittat coola prylbutiker och världens godaste sushiplace! Mamma skulle nog kunna vandra in och ur varenda butik här i veckor, de har till och med rabalder! ;)
 
Så summan av kardemumman. Det är otroligt fint och det här kommer nog bli skitbra! Men såklart så saknar jag allt där hemma, speciellt min kärlek. Men snart så ses vi igen:)





Kommentarer
Postat av: BigSis

Ser fint ut! Jag ser fram emot att kolla in Lund the student way!

2012-08-29 @ 14:04:30
Postat av: m

jag med! jag med! jag med! lätt ost, lätt godis.... vill helst att killarna ska få handla sitt lördagsgodis där varje vecka men det kan uppstå förhinder... och lätt något att klunka ner godsakerna med! Tack för att vi finns med i ditt nya hem :o)

LOVE YOU - bk

2012-08-29 @ 18:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback